Eiköhän me jo ihan kaikki uskota, että velvollisuutemme on pysyä kotona odottamassa parempia aikoja. Lappiin ei nyt lähdetä, vaikka kuinka mieli tekisi.
Aihearkisto: Yleinen
TOIMINTA SEIS KORONAN TAKIA

Kaikki yhdistyksen tapahtumat peruutetaan huhtikuun loppuun asti. Kaikkien yli 70-vuotiaiden on nyt pysyttävä kotona karanteenissa oman terveytensä ja yhteiskunnan kantokyvyn turvaamiseksi.
Tavataan hulppeissa toiminnan avajaisissa sitten, kun saamme taas kokoontua. Siihen saakka mahdollisimman hyvää kevättä kaikille!
Helsingin Seudun Lapinkävijät ry.
Hallitus
Karjakaivon avainta EI Haltiasta
Suomen luontokeskus Haltia on koronaviruksen aiheuttaman terveysuhan vuoksi suljettu toistaiseksi, joten Karjakaivon avainta ei voi hakea sieltä. Kaksi muuta noutopaikkaa ovat käytettävissä.
Varustevuokrausten hoitaja vaihtunut

Varustevuokrausten uusi hoitaja on Antti Pasanen. Varasto on edelleen Pohjois-Haagassa, nyt lähellä asemaa.
Varusteita voi vuokrata joko varustevuokrauslomakkeella tai ottamalla Anttiin yhteyttä sähköpostilla varustevuokraus(at)lapinkavijat.fi, varustevuokraus-sähköposti.
Peruutuksia koronan takia
Koronaviruksen leviämisen hillitsemiseksi olemme päättäneet siirtää myöhemmäksi rinkansäätökurssin (17.3.) ja peruuttaa lauantaisaunan (21.3.). Muita mahdollisia peruutuksia teemme tilanteen kehittymisen ja viranomaisohjeiden mukaan.
TARKISTA NETTISIVUJEN TAPAHTUMAKALENTERISTA KUNKIN TAPAHTUMAN TILANNE!
Helsingin Seudun
Lapinkävijät ry.
Hallitus
Karjakaivon kaivo toimii taas

Ei tarvittukaan kaupungin korjaajia, kun ihan meidän omat miehemme saivat kaivon kuntoon talkoissa tänään.
Karjakaivolle juomavesi mukaan
Kaivon pumppu on lakannut toimimasta. Kaivon omistaa Helsingin kaupunki, eikä korjausaikataulusta ole vielä tietoa. Juomavesi pitää viedä mukanaan toistaiseksi.

Lapinkävijä 1/2020 ilmestynyt
8.-9.2. Karjakaivolla on vilskettä
Nuku talviyö metsässä -tapahtuma on lumen puutteen vuoksi siirretty Urjalta Karjakaivolle. Ilmoittautuneita ja järjestäjiä on aika paljon, joten omat retket kannattaa ensisijaisesti suunnata jonnekin muualle.
Hyvää uutta vuotta!
Vuosi vaihtui etelässä mukavan kuivassa pikkupakkasessa.
Moni ulkoilija varmaan kaipaa kuivaa pakkassäätä jatkuvan sateen tilalle. Lumi toisi valoisuutta ja jäätyneet järvet tarjoaisivat vaihtelua kesäisiin reitteihin. Saapa nähdä tuleeko oikea talvi Etelään tänä vuonna.
Pohjoisessa puolestaan lunta on tavallista enemmän. Pohjoisen talvesta voi nauttia vaikkapa Lapin tukikohdallamme Kukasjärvellä – yksin tai esimerkiksi talvihuoltoviikolla hyvässä seurassa. Etelän tukikohtaamme Karjakaivolla voi hyödyntää esimerkiksi Loppiaissaunan merkeissä tai omatoimisesti – Alamajalla saunoen, Ylämajalla tulistellen.
Uudenvuoden lupauksia miettiessä ja vuoden kulkua suunnitellessa kannattaa vilkaista toimintakalenteriamme. Yhdistyksellämme on alkaneena vuonna paljon kiinnostavaa toimintaa!
Markus Pyhälä
puheenjohtaja
PS. Kukasjärven suuntaan pääsee julkisilla suht edullisestikin, kiinnostuneet voivat kysellä minulta lisätietoja (markus.pyhala(at)lapinkavijat.fi, 040 419 0967).
